CEO Tim Cook, Apple’ın Hindistan’daki ilk mağazası için heyecanlı
Salı günü Apple (NASDAQ: AAPL) ilk mağazasını Hindistan’da açarak bu pazarın şirketin geleceği açısından önemini vurguladı.
Apple CEO’su Tim Cook, uzun süredir Hindistan’ı Apple’ın geleceği için kilit bir pazar olarak görüyor ve Şubat ayında dünyanın en büyük beşinci ekonomisinde “güçlendiğini” ve şirketin pazara “önemli miktarda enerji” koyduğunu söyledi.
Apple BKC adlı ilk mağaza Mumbai’nin Bandra Kurla Kompleksi’nde bulunuyor. Şirket Perşembe günü başkent Delhi’de bir mağaza daha açacak.
Pazartesi günü yayınlanan bir basın açıklamasında Cook şunları söyledi: “Hindistan çok güzel bir kültüre ve inanılmaz bir enerjiye sahip ve uzun tarihimizi inşa etmekten heyecan duyuyoruz.”söz konusu.
Apple’ın Kıdemli Başkan Yardımcısı, Perakende Deirdre O’Brienhalbuki “Apple’da yaptığımız her şeyin merkezinde müşterilerimiz var ve Hindistan’da ilk perakende mağazamızı açarken ekiplerimiz bu olağanüstü anı onlarla birlikte kutlamaktan heyecan duyuyor.”söz konusu.
“Apple BKC, Bombay’ın canlı kültürünün bir yansımasıdır ve Apple’ın en iyi özelliklerini iletişim ve topluluk için sıcak, davetkar bir mekanda bir araya getirir.”
Apple için Hindistan, geleceğe yönelik üretim stratejisinin değerli bir bölümünü temsil ediyor.
Apple, geçen yıl Hindistan’da iPhone 14’ün montajına başladı – şirket ilk kez bu ülkede en yeni cihazını ilk lansmanına bu kadar yakın bir zamanda üretti. Hindistan Ticaret ve Sanayi Bakanı Piyush Goyal, Ocak ayında yaptığı açıklamada, Apple’ın Hindistan’daki tüm iPhone’ların% 25’ini üretmeyi hedeflediğini söyledi.
Hindistan’daki hareketin bir kısmı, hükümetin yüksek teknolojili üretimi ülkeye getirme çabalarıyla bağlantılı. Ancak Apple, COVID-19 salgını ve Pekin’in salgını kontrol altına almak için aldığı sert önlemlerin tedarik zincirindeki zayıflıkları ortaya çıkarmasından sonra sanat montajını Çin’den uzaklaştırmaya çalışıyor.
AAPL hisseleri Salı günü piyasa öncesinde %0,88 arttı.
Yazar: Michael Elkins